پاورپوینت بررسی خصوصیات دستگاه XRF

پاورپوینت بررسی خصوصیات دستگاه XRF به تحلیل قابلیت‌ ها و کاربردهای دستگاه XRF می‌پردازد. این دستگاه با اندازه‌ گیری طول موج و شدت امواج فلورسانس، نوع و میزان عناصر در نمونه‌ها را شناسایی می‌کند. XRF با سرعت بالا و هزینه کمتر، به‌ طور گسترده‌ای در آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی استفاده می‌شود و مزایای محیط زیستی نیز دارد.

دستگاه XRF

مقدمه
برای اندازه گیری مقدار عناصر دو روش وجود دارد یکی روشهای شیمی تجزیه که عمدتاً از تیتراسیون استفاده می شود و دیگری روشها تجزیه غیر مخرب بوسیله اشعه X که اصطلاحاً به  آن XRF   گفته می شود که مخفف کلمه X Ray Fluorescence می باشد.
مزیت استفاده از XRF  بر روشهای  شیمیایی  سرعت بالا و هزینه پایین و دقت قابل قبول است .

XRF دستگاهی است برای اندازه گیری طول موج و شدت امواج فلورسانس ساطع شده از اتمهای مختلف در نمونه که نتیجه آن شناسایی نوع و میزان عناصر ماده می باشد. دستگاه XRF کاربرد وسیعی در بسیاری از علوم دارد و امروزه بعلت پیشرفتهای شگرف در این زمینه بصورت یکی از وسایل ضروری در آزمایشگاههای تحقیقاتی در آمده است. XRF با سرعت عمل بسیار زیاد قادر است عناصر بسیاری را بصورت کیفی و کمّی مورد آنالیز قرار دهد. بعلت سرعت زیاد و عدم مصرف مواد شیمیایی روش ارزانی نسبت به بقیه روشهای آنالیزی بوده و محیط زیست را نیز آلوده نمی سازد.

فهرست مطالب:
XRF – مقدمه در رابطه با دستگاه
مقدمه
قابلیت ها Strengths
مزایا Adventage
معایب Disadventage
محدودیت ها Limitation
اجزای دستگاه Instrumentation
طاها (Errors )
خطای سیستماتیک
سیگنال ها Used Signal
دقت Precission
ارایه اطلاعات Data presentation
صحت Accuracy
کالیبره کردن دستگاه
قرص های ذوبی ( Disk glass form)
قرص های تحت فشار ( pellet form)
و …


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 47

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط