پاورپوینت هوش تجاری و انباره داده ها Business Intelligence & Data Warehouse

پاورپوینت هوش تجاری و انباره داده ها Business Intelligence & Data Warehouse

پاورپوینت هوش تجاری و انباره داده ها Business Intelligence & Data Warehouse
مقدمه
وقتی در یک شرکت و یا موسسه برای تولید یک محصول و یا سرویس جدید ، نظرات و پیشنهادات مختلفی ارائه می شود ، که هریک از افراد آن شرکت معمولا این پیشنهادات را با توجه به تولید کنونی و دیدی که از شرکت خود دارند ارائه می دهند، اما نکته مهم این است که آیا شنیدن آن نظر ها و پیشنهادها با تقاضای مشتری و افراد ذی نفع منطبق است ؟ در این حالت باید بخش های تحقیق و توسعه مطمئن شوند که صدای مشتری را شنیده اند. درک این خواسته های ناگفته نکته بسیار مهم و اساسی در تولید یک محصول جدید است.

تعریف
هوشمندی کسب و کار به اکتساب،تفسیر، مقایسه، ارزیابی و بهره برداری از اطلاعات مرتبط با کسب و کار گفته می شود.
هدف اصلی یک سیستم هوش تجاری پشتیبانی از تصمیم درست است.

اهداف
تعیین گرایشهای تجاری سازمان و متمرکز کردن اهداف کلان و اساسی خود
تحلیل عمیق بازار
پیش بینی بازار و توسعه ی سهم بازار
بالابردن سطح رضایتمندی مشتریان
شناسایی مشتریان دائمی
سهولت تصمیم گیری
شناسایی به هنگام و سریع فرصت ها و تهدید ها

 تعریف بیل اینمون از انباره داده‌ها:
” مجموعه ای از داده های موضوع گرا، یکپارچه، غیر فرار و وابسته به زمان برای پشتیبانی از تصمیم گیری های مدیریتی.“

 ویژگی های اصلی انباره داده ها
موضوع‌گرا
نگه داری داده‌های مرتبط با یک موضوع خاص، سازمان‌دهی ویژه‌ به منظور استخراج مفاهیم و نتایجی خاص. نتیجه: افزایش سرعت جستجوها

یک‌ پارچه
سازگاری کامل به علت ذخیره سازی ها داده زیر نظر مدیریت واحدی. چنین سازگاری در سایر سیستم ها مثل سیستم های شبکه ای و توزیعی ناممکن است.

متغیر با زمان
در سیستم انباره داده، داده ها هرگز به‌روزرسانی نمی شوند. بلکه داده های جدید و یا تغییر یافته با مهرهای زمانی جدید به انباره اضافه می‌شوند.

غیر فرار
داده‌های انباره داده همیشه از لحاظ فیزیکی مجزا هستند و به‌روزرسانی نمی‌شوند. در نتیجه نیاز به پردازش تعاملات، بازگرداندن فرایند و مکانیزم کنترل تصادم از بین می‌رود.

مزایای بکارگیری پایگاه داده تحلیلی
بهبود کیفیت در تصمیم گیری
افزایش شانس موفقیت در رقابت های تجاری
برقراری ارتباط قوی‌تر با مشتریان
بهبود سطح عملیاتی
بهبود رابطه فروشندگان و مشتریان


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 33

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط