پاورپوینت تجارت الکترونیک ELECTRONIC COMMERCE

پاورپوینت تجارت الکترونیک ELECTRONIC COMMERCE

پاورپوینت تجارت الکترونیک ELECTRONIC COMMERCE
تجارت الکترونیک چیست ؟
مزایایی که از آن می توانیم انتظار داشته باشیم کدامند؟
چه میزان هزینه بر می دارند؟
ریسکها کدامند؟
بازارهای الکترونیک چه هستند؟
برای اینکه به صورت یک دات کام خالص وارد شوم باید چه کاری انجام دهم؟
برای آنکه کسب و کار واقعی خود را به تجارت الکترونیک تبدیل نمایم باید چه کاری باید انجام دهم؟
روند زمانی گامها در راستای شاهراه تجارت الکترونیک:
دهه 70:انتقال وجه الکترونیکی میان بانکها (اکنون به کارتهای بدهی و پرداخت مالیات بر درآمد نیز گسترش یافته است)
دهه80:تبادل الکترونیکی برای معاملات شرکت با شرکت
دهه90:گروه افزارو کار تعاونی
1995:شبکه گسترده جهانی
در آینده:اینترنت2

چه چیزهایی در تجارت الکترونیکی شرکت دارند؟
تجارت الکترونیک شامل انجام تمام یا بخشی از مبادلات یک کسب و کار از طریق الکترونیک است.مبادلات می توانند به این صورتها باشند:
B2B:دو شرکت با هم که در آن فروشنده و خریدار هر دو شرکت هستند(ماننداینتل و مشتریان و تامین کنندگان شرکتی اش).
B2C:شرکت به مصرف کننده که در آن خریدار کاربر نهایی محصول است(مانندAmazo.com).
C2C:مصرف کننده به مصرف کننده که در آن مصرف کننده ها هم می فروشند و هم می خرند(مانندeBay).
C2B:مصرف کننده ها نیاز به یک محصول یا سرویس را اعلام می کنند و فرو شنده ها بر سر آن کسب و کار به رقابت می پردازند(مانندPricelie .com ).
G2C:دولت اطلاعات یا خدمات را با استفاده از اینترنت به شهروندان ارائه میدهد.
کسب و کار داخلی : مبادلات الکترونیکی میان بخشهای مختلف یک کسب و کار.فروش به کارکنان یک حالت خاص است.
تجارتM:استفاده از موبایلها و سایر وسایل بی سیم برای تجارت الکترونیک.این مقوله در واقع زیر مجموعه ای از تمام موارد قبلی است به این معنا که با چگونگی رخداد ارتباط سر و کار دارد نه اینکه شرکت کننده ها چه کسانی هستند.
استفاده از اینترنت در واقع شیوه متفاوتی برای انجام کسب و کار است.گر چه عامه مردم در مورد اینترنت به عنوان یک آزاد راه برای تجارت الکترونیک می اندیشند آن آزادو رایگان نیست(اما اغلب بسیار بسیارارزانتر از سایر وسایل ارتباطی در صورتیکه زیر ساخت مربوط وجود داشته باشد می باشد).

بعضی آمارهای تجارت الکترونیک
قبل از پرداختن  به زیر و بم های تجارت الکترونیک آماری را ارائه می دهیم که حد و اندازه تجارت الکترونیک را به عنوان یک صنعت و همچنین مشتریان بالقوهای که می توانند داشته باشند ذکر می کند.آنچه مشهود است این می باشد که تجارت الکترونیک در سطح B2Bبیشتر از سطحB2Cانجام می شود.

خرده فروشی
اداره اقتصاد و آمار دایره سرشماری ایالات متحده به طور روتین در مورد فروشهای خرده فروشی انجام شده با تجارت الکترونیک در ایالات متحده و همچنین کل خرده فروشی انجام شده در ایالات متحده گزارش ارائه می کند.جدول 2داده ها را برای ربع دوم سال 2001تا ربع دوم سال 2004به صورت ربعهای زوج نشان می دهد.این داده ها از نظر فصلی،روزهای خرید یا سایر هنجارسازیهایی است که معمولاًروی چنین داده هایی انجام میدهند .

این یافته ها نشان می دهند که :
به صورت نسبی ،درصد خرده فروشی های تجارت الکترونیکی به طور قابل توجهی سالانه سه و نیم تریلون بازار خرده فروشی (حدود900بیلیون در هر مربع) کوچک است و
به صورت مطلق ،65بیلیون دلار در سال یک بازار بسیار بزرگ است
توجه داشته باشید که این ارقام شامل فروشهای مسافرتی آن لاین،کار گزاران مالی وفروش بلیط نیستند.


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 94

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط