پاورپوینت ویژگی کیفیت داده

در پاورپوینت ویژگی کیفیت داده ابتدا مفهوم کیفیت و اساتید ان نام برده شده سپس تئوری افرادی چون دمینگ ،ژوران،کرازبی بحث شده و اصول چهارده گانه دمینگ اورده شده سپس به بررسی تاریچه کیفیت در مراقبت بهداشتی و کفایت سازمان مراقبت بهداشتی پرداخته شده و سپس راجع به کیفیت داده و اهمیت ان و ویژگی کیفیت داده و توضیح هر کدام از ویژگی ها بحث شده و در نهایت دو مدل CHIQ و مدل اهیما در باره کیفیت داده بحث شده است.

پاورپوینت ویژگی کیفیت داده

مفهوم کیفیت

مفهوم كيفيت مشتري محور است و كيفيت توسط مشتري تعريف ميشود و همين مشتري است كه محصولات يا خدمات را ارزيابي كرده، دربارۀ كيفيت آن قضاوت مينمايد. تعاریف متعددی از کیفیت وجود دارد.

کیفیت یعنی انچه که کاملا برای مقصود مناسب باشد.
درجه عالی بودن یک چیز را کیفیت گویند.

تعریف ایزو از کیفیت :

كليه ويژگيها و خصوصيات يك موجوديت )محصول يا خدمت( كه بتواند بطور تلويحي يا تصريحي نيازهاي استفاده كننده را بر طرف نمايد.

کیفیت و اساتید ان

برای درک مدیریت کیفیت باید از دمینگ , ژوران و کرازبی که تئوری هایی را ارائه نموده اند نام برد هر یک از این تئوری ها در روش کنترل کیفیت در مراقبت بهداشتی تاثیر داشته است.

تئوری دمینگ

اولین و شاید شناخته شده ترین پیشگام کیفیت ادوارد دمینگ بوده است.
فلسفه دمینگ مبتنی بر فرایند است .
و بر کنترل چگونگی انجام یک کار یا چگونگی ساخت محصول تاکید دارد.
دمینگ 14 اصل را برای انجام درست کارها در بار اول و برآوردن نیازهای و انتظارات مشتریان ارائه داده است.

اصول‌ چهارده‌گانه‌ دمينگ‌

1 – ايجاد يك‌ عزم‌ و اراده‌ مستمر براي‌ بهبود مداوم‌ توليد و خدمات‌
2 – پذيرش‌ و بكارگيري‌ فلسفه‌ جديد توسط‌ مديران‌ ارشد و كاركنان‌
3 – خاتمه‌ دادن‌ به‌ بازرسي‌ محصول‌ و جايگزين‌ كردن‌ ايجاد كيفيت‌ درفرآيند
4 – خريد اقلام‌ و مواد اوليه‌ از يك‌ منبع‌ بدون‌ توجه‌ به‌ اصل‌ ” صرفاً قيمت‌ پائين‌ “.
5 – توجه‌  به‌ بهبود و بهينه‌ سازي‌ مستمر فرايندها به‌ منظور كاهش‌ مستمر ضايعات‌
6- برقراري‌ آموزش‌هاي‌ شغلي‌ براي‌ مديران‌ و كاركنان‌
7 – برقراري‌ روش‌ نوين‌ رهبري‌ ” بجاي‌ تشخيص‌ مقصر كيست‌ ، به‌ موضوع‌ مشكل‌ در چيست‌ ، توجه‌ كنيد”.
8 – از بين‌ بردن‌ ترس‌ در سازمان‌
9 – از بين‌ بردن‌ فاصله‌ و سدهاي‌ موجود ميان‌ واحدهاي‌ مختلف‌
10 – خودداري‌ از شعار دادن‌ ، موعظه‌ كردن‌ و هدف‌ گذاري‌ براي‌ كاركنان‌
11 – حذف‌ اهداف‌ كمي‌ براي‌ كاركنان‌ و مديران‌
12 – از ميان‌ برداشتن‌ سدهايي‌ كه‌ مانع‌ حس‌ افتخار كاركنان‌ از كارشان‌ ميگردد .
13 – تشويق‌ و ترغيب‌ كاركنان‌ براي‌ ارتقاي‌ فرهنگ‌ و دانش‌ خود و ترويج‌ فرهنگ‌ خودآموزي‌ و خودبهسازي‌
14 – تعهد مديريت‌ را بايد به‌كيفيت‌ و بهره‌وري‌ و اصول‌ فوق‌آشكار سازيد و همگان‌ را براي‌ تغيير و تحول‌بسيج‌ كنيد.

تئوری ژوران

جوزف ژوران :کیفیت یک کالا یا خدمت را مناسب بودن آن کالا یا خدمت برای هدف یا استفاده خاصی که منظور شده،تعریف می کند. او برای ارتقای کیفیت یک رویکرد سه مرحله ای دارد که عبارتنداز:

طراحی کیفیت:شامل شناخت و تعیین مشتری ها و نیازهای آنها،طراحی محصول(یا خدمت) براساس نیازها و بالاخره طراحی فرایندها برای تولید آن محصول می باشد.

کنترل کیفیت: عبارت است از ارزشیابی عملکردبه منظور تعیین عملکرد واقعی و مقایسه آن با اهداف.
ارتقای کیفیت: شامل ایجاد زیر ساخت مناسب و تیم های ارتقاء برای ارتقاء فرایندها است.
همچنین جوران ، برای کنترل کیفیت بر استفاده از روشهای آماری تاکید بسیار دارد.

فهرست مطالب

مفهوم کیفیت و اساتید ان
تئوری دمینگ
اصول چهارده گانه دمینگ
تئوری ژوران
تئوری کرازبی
تاریخچه کیفیت در مراقبت بهداشتی
کفایت سازمان مراقبت بهداشتی
کیفیت داده
اهمیت کیفیت داده
وبژگی کیفیت داده و توضیح انها
ویژگی کیفیت مدیریت اطلاعات
مدل CHIQ
مدل اهیما


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 51

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط