پاورپوینت کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها

این پاورپوینت به آموزش اصول و قوانین کارپردازی و مدیریت تدارکات در واحدهای مختلف می پردازد. شامل مواردی همچون آیین نامه های مالی، اصول خرید و اسناد مرتبط، و نحوه مدیریت صحیح منابع مالی و تدارکات در سازمان ها است.

پاورپوینت کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها

مقدمه
مدیریت کارپردازی و تدارکات در سازمان ها یکی از بخش های حیاتی و اساسی است که نقش مهمی در بهینه سازی منابع و افزایش کارایی دارد. کارپردازان و مسئولین تدارکات مسئولیت های گسترده ای در تأمین نیازهای سازمان ها، از جمله خرید کالاها و خدمات مورد نیاز، کنترل موجودی انبارها، و مدیریت منابع مالی دارند. این مسئولیت ها نیازمند دانش عمیق از آیین نامه های مالی، قوانین معاملاتی و آشنایی با فرآیندهای خرید و تأمین منابع است.

در نظام های مالی و اداری، کارپردازان باید به دقت بر اساس آیین نامه ها و مقرراتی که برای تضمین شفافیت و عدالت در فرآیندهای خرید و تدارکات تدوین شده اند، عمل کنند. این مقررات شامل نحوه ثبت و نگهداری اسناد مالی، فرآیندهای مناقصه و مزایده، و همچنین کنترل های مالی و قانونی مرتبط با عملیات خرید است. کارپردازان باید با استفاده از این دانش، بتوانند بهترین تامین کنندگان را انتخاب کرده و معاملات را با دقت و شفافیت کامل انجام دهند.

یکی دیگر از وظایف کلیدی کارپردازان، مدیریت مؤثر منابع مالی از طریق تعیین و کنترل تنخواه گردان ها و پرداخت های تدارکاتی است. این امر نیازمند آگاهی کامل از اصول مالی و حسابداری، و توانایی تحلیل هزینه ها و مدیریت بودجه است. در این راستا، آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با هزینه ها و توانایی تهیه و ارائه اسناد معتبر مالی ضروری است.

فهرست مطالب

  1. کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها
  2. آیین‌ نامه مالی و معاملاتی
  3. تعریف کارپرداز
  4. ماده 53: کارپرداز مأمور
  5. ماده 33: تنخواه‌ گردان پرداخت
  6. ماده 45: کلیه اسناد هزینه، خریدها و تعهدات
  7. خریدهای داخلی
  8. خریدهای خارجی
  9. ماده 55: کلیه معاملات موسسه
  10. تبصره‌ های ماده 55
  11. ماده 57: نصاب معاملات
  12. ماده 56: واژگانی که در فصل معاملات
  13. طبقه‌ بندی انواع مناقصات
  14. تحویل مورد معامله
  15. ماده 81: برای کالاهای تحویل شده
  16. تبصره‌ های ماده 81
  17. واحدهای پرداخت‌های پرسنلی و تدارکات
  18. مستندات خرید
  19. تعریف سند حسابداری و چگونگی تکمیل آن
  20. بخش‌های مندرج در سند حسابداری
  21. کلیه اسناد هزینه خریدهای داخلی
  22. معاملات دولتی – اسناد هزینه کارپردازی و تدارکات
  23. درخواست خرید
  24. فاکتور
  25. مهر کارپرداز
  26. رسید انبار
  27. نقلیه
  28. هزینه‌ های متفرقه
  29. تعمیرات و اجرت
  30. کاهش درصد مالیات علی الحساب ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم
  31. صرفه‌ جویی در پذیرایی و مراسم
  32. مشخصات فاکتورهایی که به آن‌ها ارزش افزوده تعلق می‌گیرد
  33. مدارک خریدهای معاملات متوسط
  34. خرید از نماینده انحصاری
  35. خرید تجهیزات پزشکی
  36. اسناد خرید پیچ و پلاک ارتوپدی
  37. ممنوعیت خرید کالای خارجی

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 69

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط