پروپوزال بررسی ارتباط اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در کارکنان

این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در کارکنان می‌ باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی

پروپوزال بررسی ارتباط اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در کارکنان

مقدمه
مفهوم عدالت1از سالیان دور در میان جوامع بشری و انسانها مطرح بوده است، چه به صورت ناخودآگاه در ذهن وچه به صورت مشهود در رفتار. یکی از با ثبات ترین نتایج مطرح در پیشینه تحقیقات معطوف به عدالت، این واقعیت است که انسان ها واکنش مثبت و مساعد بیشتری نسبت به روشهاو رویه هایی دارند که معتقدند عدالت در آنها رعایت شده است(کروپانزانوو بارون2،1991).

به واسطه تأثیری که ادراک عدالت بر رضایت و عملکرد در درون سازمان دارد محققان تلاش نموده اند تا در راستای چگونگی و شکل گیری عدالت ادراک شده3 دست به گمانه زنی هایی بزنند. به طور طبیعی در این حوزه، گمانه هایی در باب گرایش انسان ها به عدالت زده شده است، نظیر الگوی نفع شخصی4 که طی آن گفته می شود نتایج و رویه‌های منصفانه و عادلانه به دلیل این که در نهایت برای فرد پیامدهای مثبتی به بار می‌آورند، ارزشمند تلقی می شوند(شاپیرو و همکاران5،1993).

بر اساس تبیینی دیگر، یعنی الگوی ارزش و احترام گروه،میزان انگیزش های مرتبط با هویت فردی وگروهی که در زیر چتر روش های منصفانه وعادلانه نهفته است، زیربنای گرایش انسانهابه عدالت می باشد(تایلر6،1989). الگوهای دیگری نظیر نظریه انصاف آدامز7 با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی وانصاف در توزیع امکانات وروش های تصمیم گیری، تعیین کننده توقعی است که افراد از عدالت (ادراک شده) در درون جامعه یا سازمان دارند.

بر اساس شواهد موجود در کنار مفهوم عدالت متغییر دیگری نظیر اعتماد سازمانی8 وجود دارد که علاوه بر نقشی که در کار های تیمی اثر بخش دارد، در اثر ارتباط با ابعاد عدالت ادراک شده ممکن است با یکدیگر نیز دارای ارتباط باشند.

مفهوم اعتماد به طور گسترده ای در ادبیات تجارت بین الملل استفاده می شود(لی9،2005). اعتماد یا فقدان اعتماد مسئله مهمی در سازمانهای ورزشی کنونی است که اهمیت روز افزونی دارد. اعتماد، انتظاری مثبت در فرد است که دیگران چه در گفتار، چه در کردار وچه در نیات، در برابر آن فرصت طلبانه عمل نمی‌کنند. افراد در سازمان ها از دیگران انتظار دارند که به صورت فرصت طلبانه عمل نکنند و به آنان سود برسانند. در واقع آنان باید توانایی اعتماد کردن را داشته باشند(رابینز10،1384).

اهمیت اعتماد به سرپرست حداقل برای چهار دهه است که توسط محققان با جستجوهای اولیه در کتاب ها و مقالات تجربی شناخته شده است در طول این دوره، اعتمادی که افراد به سرپرستان دارند یک مفهوم مهم در سازمان های ورزشی و رشته های مرتبط بوده است(دیرکزو فرین1،2002). اکنون بیش از همیشه، اثر بخشی رهبری ومدیریتی بر پایه ی توانایی جلب اعتماد پیروان می‌باشد. به علاوه، روش های مدیریت معاصر مانند واگذاری قدرت و کاربرد گروه های کاری برای اثر بخشی مستلزم اعتماد می باشد(رابینز،1384؛ترجمه امیدواران).

فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 31

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط