پروپوزال روانشناسی بررسی ارتباط نقاشی ‌درمانی با سلامت روان

پروپوزال روانشناسی بررسی ارتباط نقاشی ‌درمانی با سلامت روان به تحلیل تأثیر نقاشی‌ درمانی بر بهبود سلامت روان کودکان می‌ پردازد. این پژوهش تأثیر نقاشی‌ درمانی بر کاهش افسردگی، اضطراب، وسواس، فوبیا و پرخاشگری در کودکان را بررسی می‌کند. ابزارهای پژوهش شامل جلسات نقاشی‌ درمانی و پرسشنامه‌ های استاندارد است. جامعه آماری شامل دانش‌ آموزان پایه ششم ابتدایی در شهر گچساران است و نمونه‌ گیری به‌ صورت طبقه‌ای انجام شده است. نتایج این تحقیق می‌تواند به توسعه روش‌ های درمانی جدید برای بهبود سلامت روان کودکان کمک کند.

پروپوزال روانشناسی بررسی ارتباط نقاشی ‌درمانی با سلامت روان

پروپوزال کامل و آماده دفاع
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی

شامل:
مقدمه
بیان مسئله
و…
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع کامل

مقدمه
نقّاشی کودک نوعی بازی است: در تمام دوره کودکی و تا مرزهای نوجوانی، اکثر کودکان منظماً به مجموعه ای از فعالیّت های ترسیمی می پردازند و بدین ترتیب روابط متکثّری با واقعیبت ها برقرار می سازند کودکان با استفاده از شیوهای مختلف، تصور خود را از جهان به نوعی ترسیم می کنند. با این فعالیّت همانند دیگر فعالیّت های لهوی، لذّت، اکتشاف و تجربه آنچه ممکن است همراهند. نقّاشی، بازی، طنز و هنر به یک خانواده رفتاری تعلّق دارند و به این دلیل به منزله انعکاس مجموعه ساخت هایی هستند که کودک در دسترس خود دارند امّا در هر حال این فعالیّت ها در چهار راه جهان برونی (واقعیّت برونی) و جهان درونی (واقعیّت درونی) قراردارند و زمینه را برای بیان تعارض ها یا تضادها بين این دو دسته واقعیّت فراهم می سازند (دادستان 1387، 13).

از حدود پایان نخستین سال زندگی، بسیاری از کودکان، فعالیّتی که می توان آن را ترسیم با دقیق تر بگوییم «نگاره گری» نامید از خود نشان می دهند. در فرهنگ متداول جهان کنونی، ابزار این نگاره‌گری غالباً یک مداد یا قلم است، امّا ممکن است کودک از انگشت، اسفنج، یک تکّه گچ، یک تیره چوب و یا هر شیء دیگر نیز استفاده کنند. هر چند این نگاره گری یا ترسیم ترجیحاً بر صفحه ای از کاغذ نقش می بند امّا ممکن است صفحات کتاب یا سطوح دیگر از قبیل لوازم خانه، دیوارها، پارچه ها و غیره صحنه عمل باشند و تعارض های بسیاری با بزرگسالان به وجود آورند غالباً تولید لکّه های مقدّم بر تولید این خطوط یا نگاره هاست (دادستان 1387، 13).

بدین ترتیب، در مبنای ترسیم وحتّی قبل از نخستین خط خطی کردن ها و پدیدآوری خطوطی که ظاهراً واجد معنایی نیستند، مجموعه پیچیده ای از رفتارهای حرکتی، توحید یافتگی های ادراکی و کاربرد اطلاعاتی که از این آثاردوام دار و مشاهده شدنی به منزله تدوام بدن حاصل می شوند، قراردارد. مؤلفانی به بررسی شباهت، و تفاوت های بین این فعالیّت «پیش ترسیم» و «هویت پردازی‌ها» کودک پرداخته اند. اصواتی که کودک تولید می کند زود گذرند امّا به عنوان وسیله ارتباط جزئاً سازماندهی می شوند. به عکس نگاره ها بلا اثرند دارای معنای تمایز یافته ای نیستند امّا معّرف «مضاعف سازی» بدنی ارادی هستند. و……


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 24

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط