گزارش کارآموزی مهد کودک کیانا

این گزارش کارآموزی به بررسی شرایط فیزیکی، بهداشتی، ایمنی، تغذیه، فعالیت های آموزشی و نحوه تعامل مربیان در مهد کودک کیانا می پردازد.

گزارش کارآموزی مهد کودک کیانا

1- وضع فیزیکی مهد کودک:

  • ساختمان دور از خیابان اصلی و شمالی بود و از سر و صدا دور بود.
  • ساختمان دارای یک زیرزمین مناسب و عاری از رطوبت بود که شامل دو اتاق، هال و یک سرویس بهداشتی بود که برای کودکان ۴ ماه تا ۲ سال در نظر گرفته شده بود. دمای مناسبی داشت و با پرده های زیبا عروسکی تزئین شده بود در یک اطاق سه تخت و فضای بزرگی برای بازی داشت و اتاق دیگر برای تعویض لباس بچه در نظر گرفته شده بود.
  • در طبقه بالا ۵ اتاق، ۲ توالت فرنگی و ۱ توالت معمولی، آشپزخانه ای بسیار بزرگ اپن و یک هال بزرگ داشت.
  • مساحت کل ملک ۶۰۰ متر مربع بود که در باغستان کرج واقع می باشد.
  • مساحت اطاقها متناسب با تعداد کودکان بود و دارای تهویه هوا بودند.
  • تمام اطاقها از نور کافی برخوردار بوند.
  • از رنگهای بنفش، صورتی و سفید برای رنگ آمیزی استفاده شده بود.
  • فقط یک کلاس کودکان قادر بودند از پشت پنجره اطاق به راحتی فضای حیاط را مشاهده کنند.
  • پریزهای برق دارای روپوش ایمنی بود.
  • در اطاقها قفسه کافی جهت نگهداری لوازم شخصی هر کودک به طور مجزا وجود داشت.
  • مساحت حیاط مهد به اندازه کافی بزرگ بود تا کودکان بتوانند آزادانه و بدون اینکه به یکدیگر برخورد کنند بازی کنند. (حدود ۲۰۰ متر مربع)
  • مهد کودک دارای استخر بود که با نرده دور تا دور آن زده شده بود.
  • ساختمان مهد کودک برای زیرزمین و طبقه بالا دارای پلکان بود. ابتدا و انتهای پله ها ایمن شده بود و عرض و ارتفاع مناسب داشت.
  • کلیه دربها و پنجره ها از نظر ایمنی طوری طراحی شده بود که کودکان به راحتی نمی توانستند آنها را باز کنند. نوک سر پنجره ها بالای سر کودکان نبود.
  • پنجره ها مجهز به تور سیمی می باشند.
  • دربها و پنجره ها دارای حفاظ مناسب بودند.
  • دستشویی و توالت مناسب کودکان پیش دبستانی نبود. دستشویی بلند و دو تا از توالتها فرنگی بود.
  • کف فضای داخل مرکز (اطاقها و راهروها) با موکت پوشانده شده بود.
  • زمین حیاط بازی با موزائیک و محوطه اسباب بازی با شن پوشانده شده بود.

2- وضعیت بهداشت، ایمنی و تغذیه در مهد کودک:

  • فضای اطاقها، صندلیها، وسایل کمک آموزشی، اسباب بازیها از نظافت لازم برخوردارند. در قسمت شیرخوار محل تعویض لباس داشتند.
  • در هر اطاق سطل زباله دردار وجود داشت.
  • ملحفه تشک، پتو و بالش مناسب وجود داشت.
  • صابون در تمام سرویسهای بهداشتی کودکان، دستمال کاغذی (لور) در محلی مناسب برای استفاده کودکان قرار داشت.
  • در مهد کودک طبخ غذا نداشتند.
  • صورت میان وعده های بچه ها به صورت برنامه فتوکپی شده به مادرها داده شده بود و نمونه ای از آن روی دیوار نصب شده بود «نمونه ای از آن ضمیمه می باشد.»
  • کودکان موظف به شستن دستهای خود قبل از صرف میان وعده بودند.
  • تغذیه کودکان از خانه آورده می شد و در مهد فقط مصرف می کردند.
  • کودکان برای خوردن میان وعده مستقلا عمل می کردند و دو نفری به مربی نیازمند بودند.
  • برای صرف غذا مکان مخصوصی در مهد کودک در نظر گرفته شده بود.

فهرست مطالب
۱- وضع فیزیکی مهد کودک
۲- وضعیت بهداشت، ایمنی و تغذیه در مهد کودک
۳- وسایل، تجهیزات و اسباب بازیهای مهد کودک
۴- نحوه اجرای برنامه های آموزشی مهدکودک توسط مربیان:
۵- رفتار مربیان و مسئول مهد با یکدیگر با والدین و به ویژه با کودکان
۶- کودکان
۷- چگونگی پرونده های آموزشی و پزشکی کودکان مهد کودک
۸- فرمهای ارزشیابی کودک، والدین و سایر فرمهای موجود در مهدکودک
واحد کار خانواده
هدف های کلی
هدفهای رفتاری
مقدمه
مشاهده
بحث و گفتگو
نکات اجتماعی
نکات بهداشت روانی
نکات ایمنی
زبان آموزی
مفاهیم علوم
مفاهیم ریاضی
چیستان
بازی
کاردستی، نقاشی
شعر

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
در قالب فایل word و قابل ویرایش


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: doc

تعداد صفحات تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.