پاورپوینت جانوران بی مهره علوم پایه نهم

پاورپوینت جانوران بی مهره علوم پایه نهم

پاورپوینت جانوران بی مهره علوم پایه نهم
گوناگونی جانوران
جانوران نسبت به دیگر موجودات زنده گوناگونی بیشتری دارند. دانشمندان، سلسله جانوران را در دو گروه اصلی بی مهره ها و مهره داران، رده بندی می کنند. بیشتر بی مهره ها اسکلت خارجی دارند و همان طور که از نامشان پیداست، ستون مهر ه ندارند. مهره داران ستون مهره و اسکلت داخلی دارند.

اسفنج
این جانوران دریازی در جای خود ثابت اند. در پیکر اسفنج سورا خهای کوچکی وجود دارد که آب از آنها وارد می شود. آب وارد شده، از سوراخ بزرگ بالای اسفنج خارج می شود.

در دیواره بدن آنها یاخته های رشته داری وجود دارد که حرکت آنها سبب حرکت آب در بدن اسفنج می شود. کار دیگر این سلول ها گرفتن ذره های غذایی از آب و گوارش آنهاست همه سلول ها از این مواد گوارش یافته، استفاده می کنند. جریان آب در اسفنج ها به تنفس و دفع مواد زائد نیز کمک می کند. به همین دلیل اسفنج ها هیچ دستگاهی در بدن خود ندارند.

با توجه به آنچه درباره اسفنج آموختید، طرح ساده‌ای از بدن اسفنج را رسم کنید و با توجه به آن چگونگی تغذیه و تنفس و دفع مواد زائد آن را توضیح دهید. آب از سوراخ های موجود در بدن وارد و از سوراخ های بزرگ بالایی خارج می شود و مواد مبادله می شود.

کیسه تنان
بدن آنها شبیه کیسه است، دهانه کیسه، محل ورود و خروجم واد است که بازوهایی به آن متصل است. بعضی از اینها مثل شقایق دریایی جابه جا نمی شوند و بعضی مثل عروس دریایی شناورند.

مرجان ها بزرگ ترین گروه از کیسه تنان می باشند. این جانوران ثابت هستند و در پیکر خود اسکلت آهکی دارند از تجمع اسکلت آهکی آنها، شکل های مختلف مرجانی، آبسنگ و جزایر مرجانی تشکیل می شود. در واقع جزایر مرجانی بافعالیت مرجان ها تشکیل می شود.

کرم های پهن
ساده ترین گروه کرم ها هستند که بدنی پهن با دستگاه های عصبی و گوارش ساده ای دارند. کرم های پهن مانند کیسه تنان تنها یک راه برای ورود دارند ولی خروج مواد از سطح بدن انجام می شود.

پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها
پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای
منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس

فونت های استاندارد و بک گراندهای متنوع و زیبا متناسب با بحث
بکارگریی تم های متنوع، افکت ها، تصاویر مرتبط با هر بخش و اشکال متحرک بسیار زیبا

با توجه بر اینکه پاورپوینت جانوران بی مهره علوم پایه نهم به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 29

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.