پاورپوینت روابط عمومی و مدیریت روابط عمومی الکترونیک

پاورپوینت روابط عمومی و مدیریت روابط عمومی الکترونیک به بررسی تحول روابط عمومی از روش‌ های سنتی به الکترونیکی می‌ پردازد. این فایل شامل مفاهیمی مانند روابط عمومی دیجیتال، آنلاین، سایبر، و اینترنتی است و نحوه استفاده از تکنولوژی‌ های مختلف مانند ایمیل، وبلاگ، RSS، و پادکست را توضیح می‌دهد. همچنین به الزامات و استانداردهای مدیریت وب‌ سایت، مهارت‌ های روزنامه‌ نگاری الکترونیکی، و نقش تکنولوژی در بهبود کارایی و پاسخگویی سازمان‌ ها می‌ پردازد. با تاکید بر اهمیت ارتباط دو‌ سویه و تعامل بیشتر با مخاطبان، این ارائه نشان می‌ دهد که چگونه سازمان‌ها می‌ توانند از ابزارهای دیجیتال برای بهبود فرآیندهای ارتباطی و اطلاع‌ رسانی بهره ببرند.

روابط عمومی و مدیریت روابط عمومی الکترونیک

مفاهیم مختلف در EPR

روابط عمومی الکترونیک
روابط عمومی دیجیتال
روابط عمومی آنلاین
روابط عمومی سایبر
روابط عمومی اینترنتی
روابط عمومی مجازی

روابط عمومی الکترونیک

به نوعی از روابط عمومی اطلاق می شود که در آن از ابزار الکترونیک نظیر سیستم پاسخگویی الکترونیک برای انجام ماموریت های روابط عمومی استفاده می شود.
قرار دادن متون انتشاراتی تولید شده در روابط عمومی با همان شکل و فرمت مثلا در قالب PDF نیز در چارچوب روابط عمومی الکترونیک قرار می گیرد.
در روابط عمومی الکترونیک به جای بهره گیری از شیوه های سنتی مواجهه با مشتریان یا مخاطبان، از تکنولوژی های الکترونیکی به منظور سهولت، سرعت و فراگیری بیشتر استفاده می شود.
سنگ بنای سایر فعالیت های روابط عمومی در فضای آنلاین در همین مرحله گذاشته می شود.

روابط عمومی دیجیتال

در روابط عمومی دیجیتال متون تولیدی و محتوای مورد نظر Contents از فرمت معمولی چاپی “printed” به فرمت صفر و یک تبدیل و به عبارت دیگر در این حالت، صفحات pdf تبدیل به صفحات HTML می شود.
هنوز محتواها همان محتواهای روابط عمومی سنتی هستند با این تفاوت که قابلیت جستجو (Search) و کپی مطالب به صورت Text برای مخاطب وجود دارد.
برخی از اسناد، نامه ها، فرم ها و تقاضاها به وسیله ابزارهایی نظیر Email امکان ارسال و نقل و انتقال دارند، اما جهت فعالیت هنوز یک طرفه است

روابط عمومی آنلاین

خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار می گیرد. برای رسانه های مبتنی بر web اعتبار قائل می شود
خبردهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم می شود
اخبار روابط عمومی علاوه بر رسانه های مکتوب printed Media و رسانه های صوتی و تصویری، برای رسانه های آنلاین و اینترنتی نیز ارسال می شود همایش های خبری آنلاین برگزار می شود
امکان انتشار همزمان مصاحبه ها و گفتگوهای زنده روی اینترنت فراهم می شود
تکذیبیه ها و پاسخ های رسمی برای نشریه های الکترونیکی، سایت ها، وبلاگ ها، روزنت ها و خبرگزاری های اینترنتی فرستاده می شود
نسبت به محتوای تولید شده در اینترنت عکس العمل نشان می دهد.
همچنین شرکت در چت روم ها (chatrooms) و ارسال نامه ها از طریق پست الکترونیکی جدی گرفته می شود و وب سایت سازمانی فعال می شود.

روابط عمومی سایبر

فرآیندی است که در آن روابط عمومی به صورت کاملا آنلاین درآمده که ویژگی تعاملی و مشارکت پذیری آن بسیار برجسته و بارز است.
مخاطب یا مشتری در روابط عمومی سایبر در جایگاه اول اهمیت ایستاده است و به جای توده های انبوه به تک تک افراد توجه کامل می شود.
هیچ نامه ای بدون پاسخ نمی ماند و هیچ انتقادی از نظرها پنهان نمی شود.

کارکنان روابط عمومی سایبر نه فقط در ساعات اداری، بلکه در تمام مدت شبانه روز و در تمام ایام هفته (بدون تعطیلی) و در تمام زمان ها و مکان ها به انجام فعالیت می پردازند.
گاهی رخدادی در یک روز تعطیل نیازمند توجه، واکنش یا پاسخ است و این کار باید توسط کارکنان روابط عمومی سایبر و با استفاده از اختیارات و سطوح دسترسی Access آنها به وب سایت سازمانی یا پست الکترونیک یا پیام رسانان فوری صورت گیرد.

بنابراین در روابط عمومی سایبر، مفهوم کار و ساعت کاری تغییر پیدا می کند وحضور در چنین نهاد یا سازمان یا بخشی به منزله یک شغل Fulltime محسوب می شود.
داشتن تخصص های ویژه، تسلط به نرم افزارها (software) و مهارت های دیجیتالی Digital Skills از جمله ضرورت های نیروهای روابط عمومی سایبر است.
ارائه خدمات آنلاین بدون نیاز به حضور مشتری یا مخاطب بخش دیگری از فعالیت های روابط عمومی سایبر است که آن را تا حد زیادی به فرآیند تجارت الکترونیک (E-Commerce) نزدیک می کند.
Wikipedia.org
Webometrics.info

استفاده از تازه ترین تکنولوژی های اطلاعاتی همچون پادکستینگ (podcasting)، خبرخوان (RSS)، ویکی پدیا (wikipedia)، کانترینگ (countering)، سرچ کردن (Searching)، مانیتور کردن (monitoring) ، تالارهای گفتگو (Forum ) ، خبرنامه های الکترونیکی ( Newsletter) ، گروههای ایمیلی ( MAil Groups) چت رومها ( Chatrooms ) مسنجرها (Messengers ) وبلاگ سازمانی (Weblog) ، و ابزارهای مشارکتی WEB2.0 ، از دیگر ویژگی های روابط عمومی سایبر است.

فهرست مطالب

مفاهیم مختلف در EPR
15 تکنولوژی کاربردی در EPR
چرا روابط عمومی الكترونيك ؟
فرآيندهاي كاري در روابط عمومي الكترونيك
ارتباط با رسانه ها
برنامه ريزي و مطالعات افكارعمومي
چگونگی تحقق EPR
الزامات مدیریت وب سایت
استانداردهای یک وب سایت خوب


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط