خلاصه کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ویراست جدید

خلاصه‌ ای از کتاب اصول بازاریابی نوشته‌ ی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده که مفاهیم بازاریابی و ارتباط با مشتری را بررسی می‌ کند. این کتاب به تکنیک‌ ها و استراتژی‌ های جذب و حفظ مشتریان می‌ پردازد و اهمیت تأمین رضایت مشتری را تأکید می‌ نماید.

خلاصه کتاب اصول بازاریابی نوشته‌ ی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده

فایل فوق خلاصه کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده، ویراست جدید دارای 20 فصل بوده که کتاب در 851 صفحه می باشد که خلاصه کتاب مفید و جامع در 91 صفحه است. و همه 20 فصل را شامل می شود.

قابل استفاده برای دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

فصل اول : بازاریابی مدیریت روابط سودآور با مشتری

بازاریابی چیست؟

در بازاریابی ، سروکار با مشتری ،بیش از هر فعالیت دیگر کسب و کار است.بازاریابی مدیریت، روابط سودمند با مشتری است. اهداف دوگانه ی بازایابی یکی جذب مشتریان جدید با وعده ی فایده ی بیشتر و دومی حفظ و افزایش فروش به مشتریان فعلی از طریق تأمین رضایت آنهاست .

تعریف بازاریابی:

بازاریابی در مفهومی کلی تر فرآیندی مدیریتی و اجتماعی است که به واسطه ی آن افراد و سازمان ها،از طریق ایجاد و مبادله ی فایده با یکدیگر ،نیازها و خواسته های خود را تأمین می کنند. بازاریابی در مقیاس محدود کسب و کار، مستلزم ایجاد روابط هر مبادله ای سودآور و مثمرثمر با مشتریان است.بدین ترتیب،بازاریابی را فرآیندی تعریف می کنیم که در آن شرکت ها در ازای کسب فایده ای که از ناحیه ی مشتریان می برند، برای آنها فایده ایجاد می کنند و روابط خود را با آنها استحکام می بخشند.

فرآیند بازاریابی:

شناسایی بازار و نیازهای مشتری:

  1. نیاز و خواسته و تقاضا؛
  2. آنچه بازار عرضه می کند (کالا و خدمات و تجربه)؛
  3. فایده و رضایتمندی؛
  4. مبادلات و روابط ؛
  5. بازار

نیاز و خواسته و تقاضای مشتری:

نیازهای انسانی اساسی ترین مفهوم نهفته در مقوله ی بازاریابی است. نیازهای انسانی همان حالات ناشی از احساس محرومیت هستند،که طیف گسترده ای از نیازها از جمله نیازهای اساسی فیزیکی(غذا،پوشاک،مصونیت از گرما و سرما و ایمنی)،نیازهای اجتماعی(احساس تعلق و محبت)و نیازهای عالی(دانستن و خودشکوفایی) را شامل می شوند.

خواسته قالبی است که نیازهای انسانی متأثر از فرهنگ و شخصیت فردی در آن ریخته می شود.

آنچه در بازار عرضه می شود:محصول و خدمات و تجربه:

نیازها و خواسته های مصرف کنندگان با آنچه که در بازار عرضه می شود تأمین می گردند.آنچه در بازار عرضه می شود مواردی نظیر اشخاص،مکان ها،سازمان ها،اطلاعاتو عقاید را هم در بر می گیرد.

فایده بردن مشتری و رضایت مندی او:

مصرف کنندگان معمولا برای تأمین هر یک از نیازها با مجموعه ای از محصولات و خدمات روبه رو هستند.مشتریان راضی مجددا اقدام به خرید می کنند و تجربیات خوب خود را با دیگران در میان می گذارند؛ مشتریان ناراضی نیز نه فقط هنگام خرید به رقبا روی می آورند،بلکه این نارضایتی را به دیگران نیز منعکس می کنند.

مبادلات و روابط:

مبادله عمل کسب چیزی از فردی دیگر در قبال عرضه ی ما به ازای آن است. در کلی ترین برداشت از مفهوم مبادله، بازاریاب سعی می کند واکنش هایی را نسبت به هر آنچه در بازار عرضه می کند،برانگیزد. بازاریابی شامل بر اقداماتی است که هدف از آن،ایجاد و حفظ روابط مبادله ای مطلوب با مخاطبان هدف است .

بازار: بازار مجموعه ای از خریداران بالفعل و بالقوه ی هر کالاست. این خریداران نیاز یا خواسته ی ویژه ی مشترکی دارند که از طریق روابط مبادله ای قابل تأمین است.

فهرست فصل ها

فصل 1: مدیریت روایط سودآور با مشتری؛
فصل 2:شرکت و راهبرد بازاریابی: مشارکت برای ایجاد ارتباط با مشتریان؛
فصل3: محیط بازاریابی؛
فصل 4:مدیریت اطلاعات بازاریابی؛
فصل 5:بازارهای مصرفی و رفتار خریدار مصرفی؛
فصل 6:بازارهای بنگاهی و رفتار خریدار بنگاهی؛
فصل7:راهبرد بازاریابی مشتری: فایده رسانی به مشتریان هدف؛
فصل8:کالا، خدمات و راهبرد نام تجاری؛
فصل9:راهبردهای تکوین و تولید کالای جدید و دوره ی عمر کالا؛
فصل 10:قیمت گذاری کالاها: آگاهی از فایده ی ناب برای مشتری؛
فصل 11:قیمت گذاری کالاها:راهبردهای قیمت گذاری؛
فصل 12:مدیریت شبکه های بازاریابی و زنجیره ی عرضه؛
فصل 13:خرده فروشی و عمده فروشی؛
فصل 14: اطلاع رسانی درباره ی فایده ی خالص مشتری: راهبرد ارتباطات بازاریابی یکپارچه؛
فصل 15:تبلیغات و روابط عمومی؛
فصل 16: فروشندگی شخصی و تبلیغات پیشبرد فروش؛
فصل 17:بازاریابی مستقیم و برخط: ایجاد روابط مستقیم با مشتزیان؛
فصل 18: ایجاد مزیت رقابتی؛
فصل 19:بازار جهانی؛
فصل 20 :اصول اخلاقی و مسئوولیت اجتماعی بازاریابی.


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 91

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط