دانلود تحقیق بازار گرایی

بررسی بازار گرایی
بازارگرایی یکی از جنبه های فرهنگ سازمانی است که در آن کارکنان بالاترین ارزش را به سودآوری بنگاه و نگهداری مشتری از طریق ایجاد ارزش برتر میدهند. بازارگرایی یک نوع هنجار رفتاری است که در سرتاسر سازمان گسترش یافته و از طریق نو آوری پاسخگوی نیازهای حال و آتی بازار و مشتری است . شرکتهای بازارگرا دارای مزیت رقابتی در سرعت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان میباشند؛

همچنین در پاسخ به فرصتها و تهدیدات بازار اثربخش عمل میکنند .ارزش محوری در بازارگرایی این است که سازمان را در مقابله با شرایط کسب و کار جدید آماده میسازد و میتواند اطلاعات لازم را از بازار به دست آورده و خود را آماده پاسخگویی به نیازهای بازار کند..این نوع فرهنگ بازارگرایی زمانی برای سازمان به عنوان مزیت رقابتی مطرح است که غیر قابل تقلید، نادر و با ارزش باشد.

فهرست مطالب
بازارگرایی چیست
تاریخچه و پیشینه
دهه 1950 و نیمه اول دهه 1960
اواسط دهه 1960  تا اوایل دهه 1980
اوایل دهه 1980 تا اوایل دهه  1990
اوایل دهه 1990 تا کنون
عوامل موثر بر  بازارگرایی
عوامل سازمانی
عوامل ویژه بازار
دیدگاههای بازارگرایی
دیدگاههای تصمیم گیری از نظر شاپیرو
دیدگاههای هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی
دیدگاه فرهنگی از نظر نارور و اسلاتر
دیگاه کانون استراتژیک از نظر روکروت
دیدگاه مشتری گرایی از نظر اشپند و همکاران
رویکردهای بازارگرایی
رویکرد تغییر فرهنگی نارور و اسلاتر
رویکرد سیستم مبنای هامبورگ و همکاران
رویکرد رفتار مدیریت هرسی و همکاران
رویکرد دگرگونی فرهنگئ کندی ؛گولزی وآرنولد
رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهارت ؛ کارپنتر و ری
ارزیابی مدل های بازاریابی
ارزیابی رابطه مستقیم بازارگرایی با عملکرد
ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های تعدیل کننده
ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های میانجی
مولفه های بازارگرایی تحقیق
مشتری گرایی
رقابت گرایی
هماهنگی بین وظیفه ی
پیشینه تحقیق


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 45

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط