دانلود تحقیق مبانی نظری مربوط به هزینه ها

دانلود تحقیق مبانی نظری مربوط به هزینه ها

هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری مربوط به هزینه ها با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.

آگاهی از رفتار هزینه برای حسابداران، محققین و تمام کسانی که با حوزه­ی مدیریت در ارتباطند و تغییرات در هزینه­ها را برحسب تغییرات در درآمد ارزیابی می­کنند، دارای اهمیت است. درک رفتار هزینه همچنین برای استفاده­کنندگان بیرونی (برای مثال تحلیلگران مالی) که تمایل به ارزیابی عملکرد شرکت دارند، حائز اهمیت است.

فرایند معمول مورد استفاده­ی تحلیلگران مالی جهت ارزیابی این عملکرد می­تواند شامل مقایسه­ی اجزاء هزینه به عنوان درصدی از درآمد­های خالص فروش شرکت­ها یا یک شرکت در زمان­های متفاوت باشد. این تحلیل ممکن است نادرست باشد اگر که رفتار هزینه در ارتباط با کاهش یا افزایش درآمدها مدنظر قرار نگیرد و زمانی اصلاح می­شود که تحلیلگر چگونگی تغییر هزینه­ها بر حسب درآمد را درک کند.

امروزه مسائل مرتبط با هزینه و رفتار آن بیشتر در حوزه­ی حسابداری مدیریت مطرح می­شود و مدیران به منظور تصمیم­گیری در خصوص مسائلی چون برنامه­ریزی و بودجه­بندی، قیمت­گذاری محصولات، تعیین نقطه سربه­سر و سایر موارد مدیریتی، نیازمند درک و کسب اطلاعاتی در مورد رفتار هزینه­ها مخصوصاً نسبت به تغییرات سطح فعالیت و یا سطح فروش خواهند بود. در مدل رایج و سنتی رفتار هزینه­ ها، که در ادبیات حسابداری به ‌طور عمومی پذیرفته شده است، به‌طورمعمول، تغییرات هزینه­ها نسبت به تغییرات در سطح فعالیت، متقارن در نظر گرفته می­شد.

اما یکی از مباحثی که در طول دهه­ی گذشته به سرعت در حسابداری مدیریت گسترش یافته، مربوط به عدم تقارن واکنش هزینه­ها به تغییرات سطح فعالیت در کوتاه­مدت می­باشد، این عدم تقارن در رفتار هزینه برای اولین بار توسط آندرسون و همکارانش (2003) “چسبندگی هزینه­ها” نامیده شد. چسبندگی هزینه به این معنی است که نسبت کاهش هزینه­ها در هنگام کاهش سطح فروش کمتر از نسبت افزایش هزینه­ها در هنگام افزایش سطح فروش است. از آن زمان تا کنون این بحث توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

طبق پژوهش­های گذشته، از مواردی که باعث ایجاد چسبندگی هزینه می­شود، تصمیمات سنجیده­ی مدیران در مورد منابع و هزینه­ها در واکنش به محرک­های خارجی و داخلی است. به عنوان مثال، هنگامی که سطح تقاضا و متعاقباً سطح فروش شرکت کاهش می­یابد، منابع و هزینه­هایی در شرکت بلااستفاده می­ماند که مدیر باید در مورد حذف و یا نگهداری آن­ها تصمیم­گیری کند.

اگر هزینه­ی نگهداری منابع مذکور کمتر از هزینه­ی حذف و کسب مجدد این منابع، هنگام افزایش دوباره­ی سطح فروش، در بلندمدت برآورد شود، مدیر جهت افزایش ارزش شرکت در بلندمدت، تصمیم به نگهداری منابع می­گیرد. این تصمیم باعث می­شود که چسبندگی هزینه ایجاد شود. و سود شرکت در کوتاه­مدت کاهش یابد.

فهرست مطالب
2-1. مبانی نظری
2-1-1. تحلیل رفتار هزینهها
2-1-2. چسبندگی هزینهها
2-1-2-1. مفهوم چسبندگی هزینهها
2-1-2-2. تئوریهای چسبندگی هزینهها
2-1-3. مدیریت سود
2-1-3-1. تئوری نمایندگی
2-1-3-2. مفهوم مدیریت سود
2-1-3-3. روشهای مدیریت سود
2-1-3-3-3. فعالیتها و عوامل مؤثر بر دستکاری سود از طریق فعالیتهای واقعی
2-1-3-4.انگیزههای مدیریت سود
2-1-4. چسبندگی هزینه و انگیزههای مدیریت سود
2-2. پیشینه پژوهش
منابع


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 43

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط